Søk om brukstider i idrettsanlegg

Alle lag og foreninger som ønsker brukstider i idrettsanleggene på Nesna tettsted for sesongen 2023/2024 må søke om dette.

Influensavaksine for 2023-2024

Det er fra 16. oktober mulig å bestille årets influensavaksine på Nesna legekontor.

Åpnet kafé på mestringssenteret

I forbindelse med markeringen av verdensdagen for psykisk helse, åpnet Nesna mestringssenter sin nye kafé.

Bli bøssebærer for årets TV-aksjon 22. oktober

TV-aksjonen NRK har vært arrangert hver høst siden i 1974 og regnes som verdens største dugnad. Årets innsamling går til Redd barna.

Søk aktivitetsstøtte til ditt lag/forening?

Nesna kommune fordeler hvert år aktivitetsstøtte/kulturmidler til lag og foreninger. Aktivitetsstøtte kan gis til faste aktiviteter (øvelser, møter, kulturkvelder og lignende).

Kommunestyre- og fylkestingsvalget i Nesna kommune

Valget 2023 er godkjent, og for Nesna kommune viser valgstyrets valgprotokoll en valgdeltakelse på 64,72 % av innbyggerne.

Workshop for næringslivet om næringsvennlig kommune

Omstillingsprogrammet inviterer næringslivet i Nesna kommune til workshop om prosjektet næringsvennlig kommune (NVK) 27. september kl. 11:30-14:00.

Folkehelseuka 2023

Vår felles folkehelse handler om hvordan vi alle har det i hverdagen. Folkehelsen innebærer vår helse generelt, mestring, trivsel og livskvalitet.

Skolerute 2023/2024

Oversikt over ferie og fridager (inkludert planleggingsdager) for skoleåret 2023/2024 ved Nesnaskolen.

Stor omtaksering av alle eiendommer i kommunen

Snart får du besøk i hagen din av mennesker i gule vester og med id kort. Alle eiendommer i Nesna kommune skal omtakseres.