Nesna legekontor og Helsenorge knyttet sammen

Nå kan du fra Helsenorge.no blant annet fornye dine resepter, bestille legetime og se prøvesvar.

Du er invitert til hagefest på mottaket

Beboere på Nesna mottak har tegnet og snekret ett års tid og nå inviterer de Nesna sin befolkning til hagefest på mottaket 30. april klokken 13:00.

Nominer din favoritt til kulturprisen 2024!

Hvert år i mai, deler Nesna kommune ut den kommunale kulturprisen. Kulturprisen har som formål å tjene til inspirasjon og motivasjon for kulturarbeidere i kommunen. Nå kan du sende inn din nominasjon.

Bli med på undersøkelse om aldersvennlige boliger og omsorgsboliger

I forbindelse med prosjekt fremtidens omsorgsboliger, aldersvennlige boliger og bomiljø, spør vi alle innbyggere som er 55 år eller eldre om å delta i en spørreundersøkelse om temaet.

Etablerer demenskor på Nesna

Nesna kulturskole tar nå initiativ til et lavterskeltilbud der sangere med demens og lignende helseutfordringer kan møtes for sang og hyggelig sosialt samvær.

Læringsnettverk i helse og omsorgssektoren - forbedringskunnskap og metode.

Fredag 22. mars var det samling i læringsnettverket som er et samarbeid mellom Nesna kommune,  Akershus universitetssykehus og RKKYH Studiesenter.

Skolerute 2024-2025

Oversikt over ferie og fridager (inkludert planleggingsdager) for skoleåret 2024/2025 ved Nesnaskolen.

Prosess startet for utforming av nytt ordførerkjede for Nesna kommune

Det er nå politisk satt av midler til utforming og innkjøp av ordførerkjede for Nesna kommune. Nå kan du gi dine innspill på hvilke symboler og elementer kjedet skal bestå av.

Tiltak iverksettes grunnet ekstremværet

Skole, kommunal barnehage, voksenopplæring og kulturskole stenges torsdag 1. februar.

Tid for avlesing av vannmålere - Ny SMS-løsning

Dersom du har vannmåler, kan du nå sende inn avlesingen via SMS. Mottar du SMS angående vannmåling, skal du svare på denne med avlest målerstand.