Velkommen til Nesna kommunes nye nettsider

Formålet med de nye nettsidene er å gjøre det enklere for innbyggere å finne kommunal og offentlig informasjon. Nettsidene ble lansert 25. oktober.

Det viktigste først

Nettsiden er satt opp slik at den viktigste informasjonen ligger lettest tilgjengelig på forsiden. I tillegg skal det være intuitivt å finne det du er ute etter både via å navigere i menyene og ved å benytte søkefunksjonen. Nettsiden er også godt tilpasset både store skjermer, nettbrett og mobil.

Nettsiden har et stort utviklingspotensial, og flere funksjoner og tjenester kan inkluderes på sikt. Siden vil derfor fortsatt være under utvikling og oppdateres fortløpende.

Den nye nettsiden til Nesna kommune er bygget opp i systemet Acos CMS, som er et mye brukt system blant kommuner og fylkeskommuner i Norge.

Ønsker du en komplett oversikt over innholdet på nettsiden, kan du ta en titt på vårt nettstedskart.

En vei inn til offentlig informasjon

Nesna kommune legger nå til rette for økt digitalisering av tjenester fremover. På nettsiden vil det først og fremst merkes ved at det nå er inkludert innlogging til Min side, der det blir enklere for innbyggerne å få tilgang til informasjon fra kommunen og andre offentlige virksomheter på en trygg og rask måte. Innloggingen vil skje via Idporten (BankID).

Når du er logget inn på Min side, vil du også være innlogget store nasjonale fellestjenester slik som NAV, Altinn og Digipost. På sikt vil Min side også gi deg mulighet til blant annet å lese digital post knyttet til kommunen, se eiendomsinformasjon og kommunale faktura.

Meld feil-funksjon

Innbyggere i Nesna kommune skal også kunne melde feil og mangler i sitt nabolag. Dette innbefatter feil med gatelys, vann/avløp, uteområder og vei.

Før måtte dette gjøres på telefon eller epost til postmottak. Nå kan du registrere feil og mangler selv, og se hvor langt din sak har kommet. Du kan også se om andre har rapporter inn samme sak før.

Tilbakemeldinger ønskes velkommen

Vi håper du er fornøyd med de nye nettsidene. Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger til den nye nettsiden. Vil du fortelle om noe som ikke fungerer, eller vil du komme med et innspill til nytt innhold? Gi ditt innspill under.

Gi innspill til nettsiden