Nytt: Bestill time hos en saksbehandler i kommunen

Som en ny funksjon på den kommunale nettsiden, lanseres nå muligheten for at innbyggere selv skal kunne gjøre en timebestilling hos en saksbehandler eller ressursperson i kommunen.

Utvalgte saksbehandlere/ressurser legger inn ledig tid i sine egne kalendere, og denne ledige tiden hentes ut til nettsiden og gjøres tilgjengelig for publikum.

Hva ønsker kommunen å oppnå med en slik timebestilling?

Vi ønsker å gjøre kommunen mer tilgjengelig for publikum ved å gjøre innbyggere mer selvbetjente. Vi frigjør også ressurser ved å systematisere punkter for kontakt.

Slik fungerer det

1. Du finner frem til tjenesten eller personen de ønsker å bestille og velger "reserver".
  2. Linken til tjenesten ligger nederst på forsiden, eller du finner den ved å søke «bestill saksbehandler» eller «book møte».
  3. Du velger så et ledig tidspunkt i ressursen sin kalender.
  4. Du fyller deretter ut et skjema med din informasjon og sender inn bestillingen.
  5. Hurra! Du har nå booket tid hos valgt saksbehandler.

Hvem kan du få time hos?

I første omgang er det et utvalg saksbehandlere og ressurser som er tilgjengelig for booking. Dette antallet vil økes noe etter hvert. Løsningen med booking av timer vil også tilknyttes en digital kommunevert, en selvbetjenings-skjerm, som kommer på plass i servicetorget i løpet av mai.

Book tid hos en saksbehandler