Nyansatt kommunalleder for oppvekst, kultur og familie

I august får Nesna kommune en ny kommunalleder for oppvekst, kultur og familie, nemlig lofotværingen Tore H. Wetting.

Godt kvalifisert og mye erfaring

Tore er 58 år og er født i Lofoten, men bor i på Yttern i Mo i Rana. Han er gift, og har fire barn og fire barnebarn. Han har mangeårig erfaring som lærer, inspektør, rektor og kontorsjef for Nav dokumentsenter.

– Jeg syns jobben virket veldig spennende. Her vil jeg få bruk for all min erfaring, kompetanse og samarbeidsevner. Det å skulle få muligheten til å være med på å bidra med enda mer positiv utvikling for hele Nesna kommune, var også en faktor som gjorde at jeg søkte.

Dagpendler fra Yttern

Tore vil dagpendle til Nesna fra Yttern, men har hytte på Herset utenfor Nesna som han vil benytte i arbeidsuken når det faller seg naturlig.

– Jeg kjenner en del innbyggere og brenner for at Nesna fortsatt skal levere gode tjenester til innbyggere, hytteeiere og besøkende.

Gleder seg til oppstart

Den ferske kommunallederen starter i Nesna kommune 17. august. Han sier han gleder seg til å bli kjent med både kollegaer og innbyggere.

– Selvfølgelig må jeg også gjøre meg kjent med driften av de ulike avdelingene i kommunen, i tillegg til systemene og planverket.  Så ser jeg frem til å starte samarbeidet med strategisk ledelse og virksomhetsledergruppa for å gjøre tjenestene enda bedre, sier en motivert påtroppende kommunalleder.

Vi ønsker Tore hjertelig velkommen til Nesna kommune!