Bedrift satser på oppdrett av torsk i Nesna kommune

Norcod er nå i gang med oppdrett av torsk i Nesna, nærmere bestemt i Labukta nord for Hugløy.

Den siste uken i april ble åpningen av Norcods fôrflåte markert med taler, kake og omvisning for publikum.

Mann står ved mærer i oppdrettsanlegg for fisk - Klikk for stort bildeStian Myrvang - områdeleder i Norcod. Victor Kleive - INBOVI

Stian Myrvang, områdeleder i Norcod tok stolt imot elever fra KVN og Nesna skole på omvisning.

– Etableringen i Nesna betyr veldig mye for Norcod, og vi satser på at Nesna blir et cluster framover, sier Stian Myrvang.  – Nesna kommune og det lokale næringslivet har lagt godt til rette for oss og det er vi veldig takknemlige for.

Ordfører i Nesna kommune, Hanne Davidsen sier hun er imponert over hva Norcod har fått til på kort tid.
– Vi ønsker Norcod hjertelig velkommen til Nesna, og ønsker de lykke til med utviklingen videre!

En fôrflåte og en slepebåt på havet med et fjell og blå himmel og sol. - Klikk for stort bildeNorcods fôrflåte på tur til Labukta. Hanne Davidsen